Monday, February 27, 2012

Makan2 sambil bersantai di River Cruise Melaka Kg.Jawa

Hari ni best sangat coz berjalan-jalan dengan ibu ayah shopping2 last sebelum pegi kursus panjang di UTHM 2 hari lagi. Yueen bukan main seronok lagi dapat kuar jalan2 dgn atuk n nenek dia.. Mana taknya..penat jalan, tido kat bahu mama dia, pastu lapar plak nenek suapkan porridge, yang paling dia suka bila tengok cruise yang lalu..she like to see the splashing water..huhu yueen yang comei. Kepenatan bershopping di Jusco Ayer Keroh kitorang ke Kampung Jawa untuk pekena sate dan rojak mee yang best kat sana. This stall just oldies je tapi dah bertukar ke venue baru di tepi sungai Melaka..tu yang boleh yueen tengok cruise lalu tu. Mood pun agak tenang je duk makan kat sini. Tapi kena bersabar sikitlah sebab masyaAllah punya ramai orang..so tak heran kalo banyak customer yang datang dan terpaksa balik sebab takda tempat duduk. Alhamdulillah hajat nak makan kat sini kesampaian jugak coz sampai2 je kat sini ada meja dan seat kosong untuk kitorang duduk just nice for 4 of us including yueen yang dapat kerusi empuk dipangku mama ,atuk and nenek dia.
This is my mom a.k.a grandma yueen..awet muda kan??
duduk2 je yueen dapat 'order' dia dulu.. best porridge fresh from grandma pot
nyum nyum..yueen so hungry today mama...hehe
i plak suka amik scene2 bila g cuti2 malaysia ni..so inilah pemandangan sepanjang river cruise di Melaka..cantik kan lukisan-lukisan kat wall tu? banyak tau foreigners yang shoot gambar dan terpegun dengan Melaka..ada juga yang lambai2 kat kitorang sambil naik cruise..best2
boleh naik cruise dari sini..turun pun boleh dan korang terus singgah kedai makan ni..brother2 dan uncle yang bawak cruise pun sempat lagi order air dan makanan dari kedai ni coz restoran ni betul2 letaknya kat tepi sungai. Haa bridge yang kat belakang tu adalah jambatan Kg.Jawa..
Rojak Mee Kg. Jawa memang kesukaan my mom..so ni my mom punya order..
ayah i yang dah memang nampak bebenor laparnye..bismillah terus ngap..ayah i pun order rojak mee jugak..just like my mom..
mee rebus Kg.Jawa pilihan mama yueen..hehe
sorii..macam tertinggal satu gambar je..sate Kg.Jawa i lupa nak snap..dah habis..tinggal lidi jer.. ;p