Sunday, February 12, 2012

Kebocoran Tayar

guys sure tau ape pomen kat atas tu buat dengan tayar gue..actually,my sis yang ngadu tayar die cam bocor je dan kurang angin, bile pam masih same gak..aleh2 tayar keta i plak yang bocor,
Alhamdulillah ade cik abang yang tau serba serbi..tuan empunya keta ni plak tengah demam berapa hari dah tak bangun,then my mr.right datang at the right moment..kesian,dari nak melawat diriku yang demam terpaksa 'merawat' juga tayar keretaku..takpelah..tayar keta dia jugak nanti...;p.

ok,ni ujian rendaman tayar untuk uji kebocoran(kata adik aku yg membawa perkhabaran sebaik je die dah balik..), dan kata pomen keta ni plak yang tayar keta i mengalami kebocoran tepi..huhu, perkara ni jarang2 terjadi katanya..dan bila ditanya padaku, ape yang aku langgar,dah tentulah tak tau ape..maybe lubang kot..(korang rase ape?)

mahal juga kedai tyre kat alor gajah ni..(lokasi kat taman melaka perdana,dekat dengan IPD alor gajah)..tampal tayar ni aje dah mintak 20 ringgit..kata cik abangku,dah tak payah lagi datang kedai ni..hmm kan dah kurang satu customer..


ni pulak cik abang tengah tengok pomen kedai tu cek kereta my sis yang 'kononnya' mengalami kebocoran tapi telah disahkan tiada ape2.. cume perasaan adik aku je yang terlebih perasan. Takpelah,sesekali kena juga cek kan,tayar2 ni amatlah penting..takda tayar x bergeraklah keta tu.

so, begitulah alkisah 12/2/2012..hari penuh hikmah,aku demam belum kebah,tayar bocorlah sudah,nasib baik ade cik abang yang tolong selesaikan masalah..



*psst,selalu berdoa x hadapi benda2 melibatkan keta ni sorang2 tepi jalan, haram tak tau ape2..