Tuesday, December 27, 2011

Edit Video Persaraan

Tak lama lagi ada majlis persaraan guru di sekolah aku. Guru tu merupakan guru penolong kanan HEM yang telah berkhidmat selama 34 tahun kalau tak silap. So, hari ni aku pun pergilah ke sekolah walaupun sekolah masih bercuti. Almaklumlah warga cikgu ni kalo nak dekat2 nak buka sekolah sibuklah ke sekolah tunjuk muka siapkan itu ini including me.. tapi, kerja aku nak buat mmg sinonim dengan tugas utama aku kat sekolah bukan melibatkan hal registration pun.

Sampai je kat sekolah, mata aku ni dah mula cari mane cikgu ibrahim ni (cikgu yg nak bersara tu). Mmg aku dh agak tak sampai lagi..huhu terpaksalah aku tunggu walaupun dalam hati punyelah berdoa nak cepat settle dan cepat balik sbb aku lebih suka buat kerja2 multimedia ni kat umah.

Tunggu punya tunggu muncullah kelibat cikgu ni kat ofis dengan envelope coklat kat tangan dia. Dalam tu ada album gambar2 dia. Dalam hati aku cakap,cikgu berahim ni mesti geledah segala gobok dan almari dia cari gambar..:) Sekali aku kira2..adelah 23 keping je gmbar2 dia..aduhh camne aku nak buat multimedia dgn gambar 23 keping je??

Aku ketepikan dulu soalan tu dalam kepala otak aku dan scan gambar 23 keping tu. Pastu aku pegi naik ofis semula dan minta cikgu berahim tulis short biography dia. Bile dah dapat zasss aku balik umah sebab internet kat umah aku super laju so senang buat kerja. jadi,dr gambar 23 keping tadi aku triple kan kuantitinya dengan cari gambar2 kat blog sekolah. Satu persatu entry aku bukak sampai tahap mata aku nak terbuntang keluar aku upah adik aku cari pulak..(huahuahua).. so mane2 gambar cikgu ibrahim yang terselit tu aku grab dan save image as.. Adik aku pun mata tersembul jgk passing balik kat aku. Huhu baru aku dapat rasa banyaklah pula entry blog sekolah yang dah aku buat (dalam erti kata lain..banyak juga event sekolah aku ni..)

Akhirnya selesai sudah aku cari gambar cikgu bertuah ni..untuk tarikh entry yang terakhir 27/11/2011.




Jom sharing apa yang berlaku pada anda hari ini??