Tuesday, January 31, 2012
Watch MAS Flash mob
So,ramai yang impress tengok falsh mob ni waktu di KLIA esp pada foreigners yang datang ke negara kita..Siap tanya lagi selalu ke buat macam ni..haha.
Ape2pun jom tengok video ni..Watch MAS Flash mob
So,apa pendapat korang??
Openrice.com
Jika anda tercari-cari dimana tempat sesuai nak makan. Anda bolehlah layari website OpenRice.
Website ni merupakan sebuah website direktori yang memudahkan kita untuk mencari tempat makan mengikut jenis makanan yang kita inginkan dari europian food,chinese food, kelantanese, mamak dan macam2 lagi lah..Ada lebih dari 12000 tempat makan yang tersenarai. Cuma direktori tempat banyak di area KL dan Selangor sahaja dan belum meluas lagi ke semua daerah di Semenanjung,Sabah n Sarawak..
Jika anda seorang food review,suka makan dan bagi pendapat..website ni sesuai untuk anda. Saya adalah salah seorang contohnye.. :) Ada contest lagi untuk mereka yang rajin review..So check it out kat sini Openrice.com, the most comprehensive dining guide that rewards you for your food reviews! Don’t miss out! #MakanNShare
Dimana tempat makan pilihan anda?
Monday, January 30, 2012
Fenomena filem melayu sekarang..
Ni aku nak share pendapat peribadi aku dan secara tak langsung nak tanya pendapat korang mengenai trend filem melayu sekarang yang aku tengok makin berani dengan aksi terbuka/aksi di ranjang yang aku rasa amat tak sesuai dengan tontonan budak2. Even cousin aku yang umur 5 tahun pun dah pandai cakap.."eee tak malu dia peluk2, .." then bile aku tanya nape qiqi cakap tak malu plak? (saje nak test)..qiqi jawab "yela,ustazah kita bagi tau pempuan lelaki tak boleh peluk2...". Aku senyum je then aku test lagi.."Abis tu mak n abah qiqi boleh je peluk, akak boleh je peluk qiqi.." Pandai cousin aku ni..die jawab"mak n abah lain,dah kawin boleh peluk lah..akk boleh peluk qiqi sbb qiqi kecik lagi..". "Yeke??" aku tanya die balik..dan dia jawab "yelah tak caye tanya cikgu kite.." .Hah part yang ni memang aku percaya dia dah tau benda baik/buruk sebab dia dah belajar kat sekolah. Sebab aku pun cikgu jugak..budak2 sekolah ni esp yang prasekolah memang lebih percaya cakap cikgu dari cakap orang lain..ape yang betul semuanya yang cikgu cakap..tu sebab cikgu kena main peranan betul2 bentuk sahsiah murid sejak dari awal persekolahan lagi+peranan ibu bapa dirumah.
See..lihat fenomena dan trend filem yang boleh mempengaruhi anakk2 sekarang..sungguh menakutkan..dan aku pun terpikir jugak artis2 Islam yang berpeluk bercium dalam filem tu tak malu ke esp yang dah jadi bini orang,laki orang. Dan tak marahke laki/bini die yang tengok aksi2 laki/bini masing2 dalam TV..?? Semuanya tepuk dada tanya iman..
komen anda:
Sunday, January 29, 2012
Debor keputusan AJL 26
Persembahan trbaik - Alyah (kisah Hati) RM 10K
vokal terbaik - Hafiz (Awan Nano) RM10K
Tempat Ketiga - Faizal Tahir (Karma) RM12K
Tempat Kedua - 3 Suara (Beribu Sesalan) RM15K
Juara - Hafiz (Awan Nano) RM35K
wah Hafiz je dah RM 45K..Jaclyn Victor ade tuah sket sebab masuk group 3 suara. Keputusan ini aku memang dah jangka..ape2 pun Faizal Tahir tiap2 tahun ade dalam list walaupun bukan Juara..tahniah Faizal Tahir.
Huhu..kalo ade persembahan paling jimat mesti Hafiz yang dapat sebab pakai seluar tracksuit dengan t-shirt pudar je..itulah penangan Awan Nano..Dah macam anak beranak aku tengok die ngan Hermantino..maybe sebab satu family warga rambut kembang ala-ala Alleycats kot. Ape2 pun tahniah ye Hafiz dari gue dan family gue..
Lirik Awan Nano (Dicopy dari web 1liriklagu.com)
Lihat ke arah sana
Serakan warna dan berarakan
Awan
Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri
Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya
Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu
Begitulah awan nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Awan kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Lihat diriku ini
Yang sesekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu
Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awan itu yang kau rindu
Akulah awanmu yang sedia
Melindungi dirimu tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Akulah awanmu yang sering kau rindu
Dan tak terduga hadirmu walau tak tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Begitulah awan nano
Setia melindungi diri tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Komen anda :)
Kisah AJL 26..
SUNGAI LUI mnjadi saksi pertemuan KEKANDA ADINDA yang telah menjadi gelaran tanda kasih kita seketika. Saat itu aku merasakan kaulah WANITA SELURUH DUNIA yang senantiasa menjadi GADIS SEMASA padaku. Namun, kini segalanya berubah, SEDETIK LEBIH telah aku habiskan menunggumu di tempat itu, namun kau tak kunjung tiba. Mujurlah saat itu AWAN NANO sudi menemani sedihku. Baruku tahu kau sebenarnya seorang yang PENAKUT kerana tidak mampu berterus terang tentang statusmu. Benarlah kata orang tua, " KALAU BERPACARAN biarlah berpada-pada, kelak BERIBU SESALAN mula muncul dalam diri ". Baru aku percaya CINTA MUKA BUKU bukanlah cinta yang sejati, aku percaya HUKUM KARMA dan dikau akan terima balasannya. Untk itu, biarlah aku pendam & simpan KISAH HATI ini untuk selamanya..
komen anda tentang AJL 26??
Ber 'BUENO' di petang hari..
Actually adikku baru balik dari Langkawi dan sampai rumah kul 5pagi tadi..rombongan suka suki katanya sekembalinya dari pelayaran kapal di lautan berombak..So almaklumlah gi Langkawi mestilah borong sakan segala datuk dan nenek coklat. Macam2 yang aku pesan semua die beli..bagus betul adik aku ni..untung aku. So, yang aku capai dulu sekotak adalah coklat kegemaran aku mengatasi ranking Ferrero rocher iaitu Raffaello..(tapi aku x tau nape aku tak pernah tengok plak iklan Raffaello ni kat TV)..huhu, sejuk je lidah aku menggigit coklat putih kelapa Raffaello ni..nyum nyum..ni aku tunjuk gambornye
ni kotak je..sekotak rm18.90 sen..tu harga kat Langkawi kat tanah arab aku tak tau lah plak berapa harganya.. Bagi mereka yang tak gemar coklat susu tak payahla makan sebab tak terasa nikmatnya contoh mcm adik aku..allergic susu sangat sampai muntah plak makan Raffaello ni..sayang sekali satu Raffaello dah terlepas dalam muntah die..kalo tak boleh aku baham satu..Habis menikmati Raffaello aku ber BUENO plak dengan coklat ape lagi kalo bukan KINDER BUENO.. Ni banyak kat semenanjung..kat kedai runcit Kedut kat kampung aku ni aku tak tau ade ke tak sebab aku tak pernah pegi..
Tapi edisi Bueno di Langkawi dalam pack besar dan dalam kotak canggih ala2 tunang aku bagi hadiah kat aku..haa ni dia BUENo ku..

Tu kotak je..ni dalamnya
Sekian saja entry petang ni..aku nak menikmati coklat..coklat juga dapat hilangkan stress tambah2 lagi mcm aku yg tgh stress ni..huhu aduhai..Apa yang korang buat di petang ni?