Saturday, September 8, 2012

My DIY Save The Date

Today nak share DIY Save The Date especially pada semua bakal pengantin. Lately sejak menghitung hari nak jadi bride to be ni I setiap hari luangkan masa untuk DIY sendiri grafik dan item untuk wedding. Rasa happy dan puas bile dapat hasilkan sendiri. So sedang I mengGOOGLE template untuk buat Save The Date ni I terjumpa satu wedding website yang I salute habis. This website actually mat saleh punye tapi telah memudahkan I. Save my time sebab I dah tak payah nak design save the date cause templatenya dah tersedia kat website tu dan I just masukkan nama bride n groom, date of wedding, location and simple notes for welcoming my special guests. Simple je as 1 2 3. Ha, nak tengok tak hasilnya?? Ada 2 save the date yang I create menggunakan website tu..so nice dan I akan gunakan save the date ni as picture untuk create event for invitation tru FB nanti.



Suka sangat!!! Kat mana I buat?? Ok, check it out website ni  http://www.weddingchicks.com. Kat situ ada banyak freebies dan free printable items yang sangat berguna untuk wedding. Yang paling penting ianya free!

Sunday, September 2, 2012

My DIY Label for Goodie Bag

Fuh bahang nak jadi raja sehari dah makin terasa bila attend majlis kahwin sepupu 1st September yang lalu. Tengok die nikah I plak yang berdebar dab dib dub. Today nak share DIY Label yang I design untuk tampal kat  goodie bag (noodle box). I ada 2 design cause noodle box tu pun I order 200 pcs only khas untuk VIP guests. So, 100 stickers for each design I peruntukkan untuk 200 boxes. But, ni dah ada 4 design plak yang square dan round..belum print lagi sebab busy mengedit video request dari rakan guru kat sekolah yang upah I untuk edit video family nak hadiah pada hubby nya sempena birthday..




Mana yang sesuai ek? Tp yang pastinya round sticker lagi jimat. Label ni I akan print guna kertas sticker. Pada sape-sape yang nak I designkan label or TQ tag untuk doorgift kahwin pun I boleh buat. Cume I boleh designkan sahaja dan print u alls sendiri (just buat masa ni..). Harga untuk buat label ni I caj RM10 je bagi satu design dan dah siap I email pada u alls. PM me ya untuk choose banyak design yang I dah buat.
Label ni boleh ditampal pada box, jar, doily paper dan lain-lain doorgift/tag untuk perkahwinan anda.

Thursday, August 30, 2012

Design Banner Kemerdekaan SELAMAT HARI MERDEKA!

Selamat Menyambut Kemerdekaan Ika ucapkan pada semua rakyat Malaysia!! Bersempena dengan kemerdekaan ini it's my job to design banner especially untuk post dalam blog rasmi  Fan Dj Lin Cinta Mania. So, semalaman sebelum bermulanya ambang kemerdekaan I dah siapkan banner ni. Actually ada 5 banner, 1 for my facebook timeline, 1 for Dj Lin's timeline, and other 3 plak untuk blog. 

This one 1st cover photo merdeka yang I intend nak buat untuk FB I tapi it doesn't fit well dalam timeline sebab gambar I, cik abg I kat sebelah dan Ali dah tertutup dengan profile picture. So, I gunakan design ni untuk letak dalam blog Fan Dj Lin

 Ok, this  I create sebagai cover photo pada my own facebook menggantikan gambar kat atas tu. I also share this cover photo dengan semua AJK Fan Dj Lin. This cover photo I dah siap design ikut actual saiz FB (851 x 315 px). So it fit nicely on your timeline dan profile picture I pun tak tutup gambar AJK

This of course untuk cover photo Dj Lin

Dan design dua lagi ni untuk blog


Ok, u alls pun boleh DIY sendiri banner-banner di atas, I menggunakan Adobe Photoshop CS5 dan for simple wording I guna photoscape je. 

Saturday, August 25, 2012

Banner Konvoi Raya Fan Dj Lin

As tahun yang lepas kitorang team Fan Dj Lin ada organize konvoi raya dan pada tahun ini juga tak ketinggalan program ni diteruskan demi memenuhi permintaan peminat Dj Lin yang dah teruja nak menyambut kunjungan raya Dj Lin ke rumah mereka. So, untuk mempromosikan program kitorang ni, I design banner ni sebagai banner promosi dan juga cover photo team fan Dj Lin di FB.

Banner ni I design menggunakan Ai CS5

Tuesday, August 21, 2012

Family Cover Photo for Raya

Menjadi satu kewajipan bagi I dan family untuk bergambar keluarga di hari raya pertama. So, I design 2 cover photo special untuk my siblings. Gambar pula diambil oleh adik I merangkap freelance photographer sopie ;p



Want to design your family cover photo?? Contact me..just hantarkan gambar family anda pada I dan I akan design cover photo untuk family anda..special price just RM10 for the artwork.

Boleh tengok my Facebook : Siti Zulaikha

Saturday, August 18, 2012

Banner Aidilfitri FAN DJ LIN CINTA MANIA

Selamat menyambut Aidilfitri yang bakal menjelang tiba.. So, I design banner ni untuk letak di blog rasmi Fan Dj Lin Cinta Mania..


Untuk tempah banner bagi sebarang majlis anda, boleh hubungi saya, hanya RM30 for the artwork