Tuesday, February 21, 2012

Bengang takda air

Hari ni awal pagi dah bangun gi basuh keta dengan begitu bersemangat lagi..sental punye sental siap sudah..+ vacuum sekali. Pastu rehat dan lepak kat verandah depan rumah sambil menghirup udara segar,angin plak sepoi2 bahasa,sejuk je..dan mata mula lah nak jadi berat tambah2 lagi bile dah penat exercise tadi basuh my persona..

takboleh jadi layan mata ni,bersiap nak pegi bersiram sebab jap lagi nak kuar shopping beli barang untuk masuk kursus 29/2 ni..so macam2 persiapan belum buat lagi dek kerana penyakit M.A.L.A.S..

Hati ni mula mendidih dan geram plak bile bersemangat nak mandi dan segarkan badan, air plak takda..napelah?? cik abang kata ok lagi kalo sekarang x da air..kalo tadi tengah basuh kereta air takda mcm mane?? huhu..betul juga kata die..

So,sekarang kereta sudah wangi tapi aku bucuk lagi..x nak mandi air kolam sebab nak air shower jugak..


this is my beloved Persona taking sunbath after shower in the morning..almost take 3hours to settle everything..kalo i buka carwash basuh keta sebijik dekat 3 jam memang 3 hari je buka kedai pastu bankrup..haha

uwaaa..bile nak ade air ni?? dah azan Zohor dah ni..G.E.R.A.M nye!!


Monday, February 20, 2012

My Cute Baby Yueen

Yueen dressed up today with crochet cover her head..so cute. Sedey nak meninggalkan my baby 29/2 ni yang mana genap die 8 bulan..now she keep smiling and laughing..oh my god,how can I face this alone in JB,stay distant away without my baby..hugs and kisses her almost every hour before the day come..


Sepi seorang perindu..(tak lama lagi)

Sunday, February 19, 2012

Love U Like a LOVE SONG

"Love You Like A Love Song"

[Verse 1]
It's been said and done
Every beautiful thought's been already sung
And I guess right now here's another one
So your melody will play on and on, with the best of 'em
You are beautiful, like a dream come alive, incredible
A sinful, miracle, lyrical
You've saved my life again
And I want you to know baby

[Chorus]
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep hitting re-peat-peat-peat-peat-peat-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep hitting re-peat-peat-peat-peat-peat-peat

[Verse 2]
Constantly, boy you played through my mind like a symphony
There's no way to describe what you do to me
You just do to me, what you do
And it feels like I've been rescued
I've been set free
I am hypnotized by your destiny
You are magical, lyrical, beautiful
You are... And I want you to know baby

[Chorus]
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep hitting re-peat-peat-peat-peat-peat-peat

I, I love you like a (love song baby) love song, baby
I, I love you like a (love song baby) love song, baby
I, I love you (I love you, I love you) like a love song, baby

And I keep hitting re-peat-peat-peat-peat-peat-peat (like a love song)

[Bridge]
No one compares
You stand alone, to every record I own
Music to my heart that's what you are
A song that goes on and on

[Chorus]
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep hitting re-peat-peat-peat-peat-peat-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

I love you...like a love song...
Salah satu lagu english version yang meletop-letop sekarang,asal aku masuk keta je sah lagu ni ada esp kalo on Hitz, cube nyanyi sorang2 ikut lirik kat atas tu tanpa music, cam haram je bunyi..(haha, aku gelakkan diri aku)..enjoy Selena Gomez walaupun adik aku benci die sebab rampas Justin Bieber die..haaa, ade aku kesah??

109,512,953 views when i embed this video to my blog..


Suke tak lagu ni??

Saturday, February 18, 2012

My Paco Rabanne

Hai..hari ni i nak share one of my lovely perfume and the most favorite which is Paco Rabanne..
sape peminat dan pengguna paco rabanne?? Kalo ade korang mesti sukakan bau dan design botolnya yang nampak mewah dan elegan like a gold and diamond shape..

So, i ada jual perfume ni. U alls boleh beli bersama set atau perfume sahaja dengan harga berpatutan. Kalo market luar harganya mencecah RM400 tapi kalo beli dengan i cuma RM90 je untuk perfume paco rabanne lady 1million 90 ml ni..

here, i attach sekali gambar perfume ni yang dah lame i gune sejak 4 months yang lalu tapi x habis2 sebab perfume ni sangat jimat, just semburan sedikit sahaja dah semerbak dan bau tahan lama..






Wednesday, February 15, 2012

Kembalinya ke Rahmatullah..

Setiap yang bernyawa pasti akan mati..begitu jua perginya makhluk Allah bernama manusia kembali menghadap PenciptaNya yang Maha Agung. Tanggal 13hb Disember 2012 perginya seorang lagi ibu saudaraku..Rohaiyah Ismail. Panggilannya Mak Jang dalam kalangan anak buah.
Pemergiannya ditangisi anak menantu,cucu, dan saudara mara.

Apa yang aku hanya boleh katakan semuanya tanpa kusangka namun hati ini dan hati yang lain redha dengan ketentuan Allah..kiranya ini yang terbaik dikehendakiNya biarlah dia pergi buat selamanya. Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui akan sesuatu yang Dia kehendaki..

'Tidurlah' Mak Jang..moga rohmu tenang disana..al-Fatihah


*this photo is taken from Fara Yikin's Blog "the Rythm of My Life"...thnks fara for sharing this memorial pic..

Sunday, February 12, 2012

Kebocoran Tayar

guys sure tau ape pomen kat atas tu buat dengan tayar gue..actually,my sis yang ngadu tayar die cam bocor je dan kurang angin, bile pam masih same gak..aleh2 tayar keta i plak yang bocor,
Alhamdulillah ade cik abang yang tau serba serbi..tuan empunya keta ni plak tengah demam berapa hari dah tak bangun,then my mr.right datang at the right moment..kesian,dari nak melawat diriku yang demam terpaksa 'merawat' juga tayar keretaku..takpelah..tayar keta dia jugak nanti...;p.

ok,ni ujian rendaman tayar untuk uji kebocoran(kata adik aku yg membawa perkhabaran sebaik je die dah balik..), dan kata pomen keta ni plak yang tayar keta i mengalami kebocoran tepi..huhu, perkara ni jarang2 terjadi katanya..dan bila ditanya padaku, ape yang aku langgar,dah tentulah tak tau ape..maybe lubang kot..(korang rase ape?)

mahal juga kedai tyre kat alor gajah ni..(lokasi kat taman melaka perdana,dekat dengan IPD alor gajah)..tampal tayar ni aje dah mintak 20 ringgit..kata cik abangku,dah tak payah lagi datang kedai ni..hmm kan dah kurang satu customer..


ni pulak cik abang tengah tengok pomen kedai tu cek kereta my sis yang 'kononnya' mengalami kebocoran tapi telah disahkan tiada ape2.. cume perasaan adik aku je yang terlebih perasan. Takpelah,sesekali kena juga cek kan,tayar2 ni amatlah penting..takda tayar x bergeraklah keta tu.

so, begitulah alkisah 12/2/2012..hari penuh hikmah,aku demam belum kebah,tayar bocorlah sudah,nasib baik ade cik abang yang tolong selesaikan masalah..



*psst,selalu berdoa x hadapi benda2 melibatkan keta ni sorang2 tepi jalan, haram tak tau ape2..