Tuesday, December 27, 2011

Edit Video Persaraan

Tak lama lagi ada majlis persaraan guru di sekolah aku. Guru tu merupakan guru penolong kanan HEM yang telah berkhidmat selama 34 tahun kalau tak silap. So, hari ni aku pun pergilah ke sekolah walaupun sekolah masih bercuti. Almaklumlah warga cikgu ni kalo nak dekat2 nak buka sekolah sibuklah ke sekolah tunjuk muka siapkan itu ini including me.. tapi, kerja aku nak buat mmg sinonim dengan tugas utama aku kat sekolah bukan melibatkan hal registration pun.

Sampai je kat sekolah, mata aku ni dah mula cari mane cikgu ibrahim ni (cikgu yg nak bersara tu). Mmg aku dh agak tak sampai lagi..huhu terpaksalah aku tunggu walaupun dalam hati punyelah berdoa nak cepat settle dan cepat balik sbb aku lebih suka buat kerja2 multimedia ni kat umah.

Tunggu punya tunggu muncullah kelibat cikgu ni kat ofis dengan envelope coklat kat tangan dia. Dalam tu ada album gambar2 dia. Dalam hati aku cakap,cikgu berahim ni mesti geledah segala gobok dan almari dia cari gambar..:) Sekali aku kira2..adelah 23 keping je gmbar2 dia..aduhh camne aku nak buat multimedia dgn gambar 23 keping je??

Aku ketepikan dulu soalan tu dalam kepala otak aku dan scan gambar 23 keping tu. Pastu aku pegi naik ofis semula dan minta cikgu berahim tulis short biography dia. Bile dah dapat zasss aku balik umah sebab internet kat umah aku super laju so senang buat kerja. jadi,dr gambar 23 keping tadi aku triple kan kuantitinya dengan cari gambar2 kat blog sekolah. Satu persatu entry aku bukak sampai tahap mata aku nak terbuntang keluar aku upah adik aku cari pulak..(huahuahua).. so mane2 gambar cikgu ibrahim yang terselit tu aku grab dan save image as.. Adik aku pun mata tersembul jgk passing balik kat aku. Huhu baru aku dapat rasa banyaklah pula entry blog sekolah yang dah aku buat (dalam erti kata lain..banyak juga event sekolah aku ni..)

Akhirnya selesai sudah aku cari gambar cikgu bertuah ni..untuk tarikh entry yang terakhir 27/11/2011.




Jom sharing apa yang berlaku pada anda hari ini??

Sunday, December 25, 2011

Cuti Krismas

Jingle Bell day jatuh pada hari Ahad 25hb Disember 2011, so Isnin jawabnya cutilah aku. Nak ke mana ek?? nak gi date cik abang tak balik melaka, nak kuar tempat lain pula sekitar bandar melaka tu mesti jam giler. Sebab semalam pun adik aku bagi tau die kuar ke bandar melaka dari pagi kul 2pm baru sampai. Huhu, kalau dah berjam2 macam tu baru sampai lebih baik pegi KL je, MidValley ke, Pavillion ke, Times Square ke..tapi mesti jam jugak kan tempat2 macam tu. So, dari pening kepala dengar hon kereta banyak2 lebih baiklah duduk kat rumah je..(ikut cakap cik abang lah..lagi berkat) Ok, habiskan masa di rumah layan game Haunted Mansion selama 2 hari+update blog..tapi dah pening pulak cari barang2 tersembunyi..huhu..















Kemana anda di hari cuti??

Saturday, December 24, 2011

Siapa diriku??

Ahaks..ingatkan nak tulis title ni Dari Meja Penulis..waa kan main the vogue la sangat. Tapi ruangan ni i memang nak super exposekan diri je..yelah i malu2 kat luar tapi over2 dalam blog je. Profile view tu sket sangat nak tulisnye..yg simple2 je boleh..tak suke tak suke. Pada yang sedang membaca entry ni Salam Perkenalan diucapkan..scrol sket ke bawah u alls boleh la view sket latar belakang i,

Nama diriku: Siti Zulaikha binti Salleh
Tarikh lahir: 4 Ogos 1986
Bintang: Leo (sebab tu i garang mcm singa..jgn main2..hehe)
Asal: Melaka
Pendidikan: - SK Menggong, SMKA Sharifah Rodziah, Kolej Islam Sultan Alam Shah, Matrikulasi Londang, USM Penang (Graduation 2009)
Job: Full time teacher, part time teacher (home tuition kat rumah je), full time blog moderator, dan pengarah urusan bisnes Zulaikha Shoppe..wah kan main lagi..
Minat: Suke sangat buat blog, dan apa2 mengenai ICT, suka buat bahan BBM sendiri untuk P&P kelas (dah banyak tau koleksi bahan BBM yg i dah buat....suke sangat)
Pantang: Tak suke orang yang ambil kesempatan atas kebolehan orang lain..hate this people
Makan: tak cerewet makan..sume teringin nak rasa hehe
Status: belum berkeluarga tapi akan bersuami..(aik??)
















Apa ek komen anda tentang saya??

Thursday, December 22, 2011

Rasa bahagia kembali

Bersujud kepada ALLAH 
Bersyukur sepanjang waktu 
Setiap nafasmu seluruh hidupmu 
Semoga diberkahi ALLAH 
Bersabar taat pada ALLAH 
Menjaga keikhlasannya 
Semoga dirimu 
Semoga langkahmu 
Diiringi oleh rahmat-NYA

Thanks to my love yang tolong bawa i ke sana...Hari sedih sedunia dah hilang dan senyum terukir di bibir semula..mood nak berblog dan habiskan kerja dah ada. Thanks juga pada dia yang bawa jalan2  semalam.. at least terubat luka dihati ni dan lupa sekejap. 





Ceritera hati...

Monday, December 19, 2011

Hari Sedih Duniaku..

19hb Disember 2011..hari paling sedih. Kenapa sedih biarlah i dan Allah saje yang tau..tapi nak share lirik lagu ni dengan semua untuk entry kali ni..



Roda waktu tak pernah menunggu

Pergi terus berlalu
Segala dosa segala belenggu
Sesal menikam jiwa kuhiba, terasa
KebesaranMu… Lantas kutadah, berdoa

Tuhanberikan pedoman
Tunjukkanaku arah jalan yang kau redhai
Tuhanberikan pedoman
Dan bilakumenjauh,
Kembali kepangkal jalan

CahayarahmatMu menyinar bahagia
Syukurhatiku rasa
Bergetartubuh kusebut namaMu
Yang MahaEsa, Maha Pengasih Penyayang
KurniaanMulantas kusujud, bersyukur

Tuhanberikan pedoman
Tunjukkanaku arah, jalan yang kau redhai
Tuhan berikanpedoman
Dan bilakumenjauh,
Kembali kepangkal jalan

Oooooooooooo……

Biar pedomanini
Berkekalandihati, selamanya
Pengubatjiwa, penyinar bahagia
Inilah kasihyang kita damba

Tuhanberikan pedoman
Tunjukkanaku arah
Jalan yangkau redhai
Tuhanberikan pedoman
Dan bilakumenjauh,
Kembali kepangkal jalan …


biarpun sedih namun tetap terus berdoa dan berdoa moga ada sinar. Thanks to my love,for always understanding me and give the strength




Ceritera hati...

Sunday, December 18, 2011

Makan-makan with family di Taman Botani Putrajaya

Seharian hari ni sampai ke malam jalan-jalan dengan family. Kitorang memilih destinasi ke Putrajaya sebab my mom teringin sangat nak ke Putrajaya. So, pergi pun atas tiket nak celebrate anniversary my mom and dad so we all 2 kereta ke sana. Perjalanan kami taklah dari pagi2 buta dah gerak ke sana. Kitorang bertolak lebih kurang nak tengahari dah waktu tu. Haa yang specialnya ibu buat nasi lemak berlauk. Hmm dari rumah memang kitorang tak makan, nak makan kat sanelah kan sambil menikmati pemandangan..
Lapar bukan main lagi lerr dari dalam kereta lagi half journey, dah sampai Putrajaya terpinga-pinga pula nak makan kat mane..huhu nasib baik ada GPS, so kat situ i dah nampak terkelip-kelip dalam map tu Taman Botani.
My sis cakap macam syok je nama tempat ni nak makan-makan dan ambil pics banyak-banyak. So zoom ke Taman Botani. Sampai je dekat sana apalagi terus cari port nak bentang tikar. Malas nak gi jauh2 makan je lah berdekatan car park lagipun senang nak loading barang.





Lepas edisi makan2 we all jalan2 di sekitar Putrajaya. Tempat wajib mestilah di Masjid Putrajaya dan solat asar sekali kat sana












Jom jalan-jalan...