Saturday, December 24, 2011

Siapa diriku??

Ahaks..ingatkan nak tulis title ni Dari Meja Penulis..waa kan main the vogue la sangat. Tapi ruangan ni i memang nak super exposekan diri je..yelah i malu2 kat luar tapi over2 dalam blog je. Profile view tu sket sangat nak tulisnye..yg simple2 je boleh..tak suke tak suke. Pada yang sedang membaca entry ni Salam Perkenalan diucapkan..scrol sket ke bawah u alls boleh la view sket latar belakang i,

Nama diriku: Siti Zulaikha binti Salleh
Tarikh lahir: 4 Ogos 1986
Bintang: Leo (sebab tu i garang mcm singa..jgn main2..hehe)
Asal: Melaka
Pendidikan: - SK Menggong, SMKA Sharifah Rodziah, Kolej Islam Sultan Alam Shah, Matrikulasi Londang, USM Penang (Graduation 2009)
Job: Full time teacher, part time teacher (home tuition kat rumah je), full time blog moderator, dan pengarah urusan bisnes Zulaikha Shoppe..wah kan main lagi..
Minat: Suke sangat buat blog, dan apa2 mengenai ICT, suka buat bahan BBM sendiri untuk P&P kelas (dah banyak tau koleksi bahan BBM yg i dah buat....suke sangat)
Pantang: Tak suke orang yang ambil kesempatan atas kebolehan orang lain..hate this people
Makan: tak cerewet makan..sume teringin nak rasa hehe
Status: belum berkeluarga tapi akan bersuami..(aik??)
















Apa ek komen anda tentang saya??

Thursday, December 22, 2011

Rasa bahagia kembali

Bersujud kepada ALLAH 
Bersyukur sepanjang waktu 
Setiap nafasmu seluruh hidupmu 
Semoga diberkahi ALLAH 
Bersabar taat pada ALLAH 
Menjaga keikhlasannya 
Semoga dirimu 
Semoga langkahmu 
Diiringi oleh rahmat-NYA

Thanks to my love yang tolong bawa i ke sana...Hari sedih sedunia dah hilang dan senyum terukir di bibir semula..mood nak berblog dan habiskan kerja dah ada. Thanks juga pada dia yang bawa jalan2  semalam.. at least terubat luka dihati ni dan lupa sekejap. 





Ceritera hati...

Monday, December 19, 2011

Hari Sedih Duniaku..

19hb Disember 2011..hari paling sedih. Kenapa sedih biarlah i dan Allah saje yang tau..tapi nak share lirik lagu ni dengan semua untuk entry kali ni..



Roda waktu tak pernah menunggu

Pergi terus berlalu
Segala dosa segala belenggu
Sesal menikam jiwa kuhiba, terasa
KebesaranMu… Lantas kutadah, berdoa

Tuhanberikan pedoman
Tunjukkanaku arah jalan yang kau redhai
Tuhanberikan pedoman
Dan bilakumenjauh,
Kembali kepangkal jalan

CahayarahmatMu menyinar bahagia
Syukurhatiku rasa
Bergetartubuh kusebut namaMu
Yang MahaEsa, Maha Pengasih Penyayang
KurniaanMulantas kusujud, bersyukur

Tuhanberikan pedoman
Tunjukkanaku arah, jalan yang kau redhai
Tuhan berikanpedoman
Dan bilakumenjauh,
Kembali kepangkal jalan

Oooooooooooo……

Biar pedomanini
Berkekalandihati, selamanya
Pengubatjiwa, penyinar bahagia
Inilah kasihyang kita damba

Tuhanberikan pedoman
Tunjukkanaku arah
Jalan yangkau redhai
Tuhanberikan pedoman
Dan bilakumenjauh,
Kembali kepangkal jalan …


biarpun sedih namun tetap terus berdoa dan berdoa moga ada sinar. Thanks to my love,for always understanding me and give the strength




Ceritera hati...

Sunday, December 18, 2011

Makan-makan with family di Taman Botani Putrajaya

Seharian hari ni sampai ke malam jalan-jalan dengan family. Kitorang memilih destinasi ke Putrajaya sebab my mom teringin sangat nak ke Putrajaya. So, pergi pun atas tiket nak celebrate anniversary my mom and dad so we all 2 kereta ke sana. Perjalanan kami taklah dari pagi2 buta dah gerak ke sana. Kitorang bertolak lebih kurang nak tengahari dah waktu tu. Haa yang specialnya ibu buat nasi lemak berlauk. Hmm dari rumah memang kitorang tak makan, nak makan kat sanelah kan sambil menikmati pemandangan..
Lapar bukan main lagi lerr dari dalam kereta lagi half journey, dah sampai Putrajaya terpinga-pinga pula nak makan kat mane..huhu nasib baik ada GPS, so kat situ i dah nampak terkelip-kelip dalam map tu Taman Botani.
My sis cakap macam syok je nama tempat ni nak makan-makan dan ambil pics banyak-banyak. So zoom ke Taman Botani. Sampai je dekat sana apalagi terus cari port nak bentang tikar. Malas nak gi jauh2 makan je lah berdekatan car park lagipun senang nak loading barang.





Lepas edisi makan2 we all jalan2 di sekitar Putrajaya. Tempat wajib mestilah di Masjid Putrajaya dan solat asar sekali kat sana












Jom jalan-jalan...

Sunday, November 27, 2011

Hari Keluarga Sekolahku

Hari Keluarga sekolah aku ni diadakan di Permaisuri Hotel dan Resorts kat Port Dickson. So, aku ke PD dari awal pagi berkonvoi bersama guru-guru lain dari sekolah. Sampai kat sana, ada AJK yg dari kalangan guru jgk setup tempat dan hadiah juga persiapan untuk game2 yg telah dirancang.

Banyak game yang cikgu2 sekolah aku dah plan,semuanya family oriented la. So, aku kan single lagi lagipun aku punya tugas khas mcm biasa. Kalo aku masuk game alamatnya sunyi sepi lah blog sekolah aku takda kenangan terindah. So, aku klik2 kamera je.. terima kasih juga pada cik usop PT sekolah aku..ada juga ingat nak ambil gambar aku..candid pun candid je lah cik usop. Bleh jugak tepek kat sini..huhu. Untuk blog ni aku tak nak tunjuk gambar2 yg aku amik sbb ak selalu letak gambar orang kat blog so untuk entry kali ni, aku nak letak gambar aku je..hehe




Gambar yang atas tu ntah apelah yang aku cakapkan ek dgn kak wan (cikgu p.khas) dan gambar bawah tu pula jgn ketawa tgk muka aku mcm gitu..



















Corat coret..

Tuesday, November 15, 2011

Jonker Walk Kopitiam

Destinasi saya kali ni taklah bertujuan keluar untuk cari tempat makan..tapi dah lapar kan lepas shopping2 sakan kat MyDIN MITC Ayer Keroh Melaka so singgahla kejap kat Jonkerwalk Kopitiam. Ok, sedap n best makanan nya, semua recipe ala-ala kopitiam nye menu la kan..So kitorang bertiga, saya makan bersama my beloved mom and sis. Saya order mee goreng kampung, (waktu tu nak rasa mee goreng kampung camne sebab selalu biasa dengar nasi goreng kampung je..). Haa ni rupanya mee goreng kampung i yang dah siap. Tengok ala mee goreng basah..

My mom pula tak nak makan yang heavy meal so dia order jonkerwalk hot choc bersama dengan kaya butter toast bread..Ni my mom
My sis pula makan mee bandung. Sedap juga mee bandung yang dia order..ni my sis yang suka posing2


That's all untuk entry kali ni. Kalo sape2 yang terliur tengok makanan kat atas tu bolehlah menjamu selera di Jonkerwalk Kopitiam di Groundfloor shopping complex Mydin MITC Ayer Keroh Melaka. Bisnes hournya kalo tak silap open daily dan tutup jam 10 malam. Harganya pun berpatutan..ok la tak mahal sangat.





Anda tau tempat makan best?? kat mane tu?